From the vaguely fluorescent Aaron Levin:
File-under: cassettes blaring from Master Blaster's tape-deck while executing a '64 impala drive-by. So get your leather chaps, crawl on the hood of your mom's minivan and run drive. Mess Folk has grown into a fierce teenager fighting against Canada's industrial wasteland (read: Sydney) and unleashing their terrifying Salmagundi of adjective-garbage in the process. It's scary, chaotic, brutal, and extremely poppy. Every song an anthem for derelict dogs, chimney sweepers, knitting factory women, P.O.Ws, Trotskyists, and any victim of industrial pillaging. This is Mess Folk is the ugly side of capitalism; the underbelly of mutant-punk; the smegmatic 9mm pocket-protecting vomit gun. It's nine songs of unfuckwittable pain and anguish; an anthemic veneration for the depressed and lonely; the product of a forgotten city, time, and existence. On the East coast everything is missing. But we have this tape. Twelve songs. Every one of them a winner. I told my friend Jazzowita the other day: "the new Mess Folk cassette is good." He agreed.
D’Aaron Levin qui est vaguement fluo: (Traduit par les oreilles contentes de Maya Keshav)
Classe comme: les cassettes qui beuglent du magnétophone de Master Blaster en éxecutant un drive-by d’un impala de ’64. Alors retrouve tes jambières de cuir, rampe sur le capot du minivan de ta mère, et courir conduis. Mess Folk est devenu un ado féroce qui combat le terrain vague industriel du Canada (ça veut dire: Sydney) et il déchaîne son salmigondis terrifiant d’adjectif-déchets dans le processus. C’est effrayant, chaotique, brutal, et extrêmement pop. Chaque chanson est un hymne aux chiens délabrés, aux ramoneurs, aux femmes tricotantes des usines, aux prisonniers de guerre, aux trotskystes, et toutes les victimes des pillages industriels. Mess Folk c’est le côté hideux du punk-mutant; le flingue de vomi étui-protège-poche smegmatique de 9mm. Il y a neuf chansons de la douleur in-fou-lontaire et de l’angoissse; une vénération incontournable pour les déprimés et les seuls; le produit d’une ville oublié, un temps, une existence perdue. Sur la côte Est, tout nous manque. Mais on a cette cassette. Douze chansons. Chacune est une gagnante. J’ai dit à mon ami Jazzowita l’autre jour: “la nouvelle cassette de Mess Folk est bien.” Il était d’accord.