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With an unruly vocabulary for the avant-garde, the wild long-hair behind Omon Ra / Omon Ra II rips through your consciousness with six streams of free jazz, orchestral minimalism, and prepared minutiae. The unwieldy compositions are performed on-or-by everything (Arp2600, Dalhousie Brass Quintet, Saxophones, mixers, prepared piano, etc.) and mutate wildly in timbre; "Origins"' dense, synthetic dark-age scorches a sinusoidal path for the blissfully organic sequences; hear the strangely poppy Brass Quintet devastate "Prisms" and segue into the harrowing minimalia of "Long Tones and Lose Change." It's all a sharp reminder that underground reverberations are still produced in the dusty corners of academia. Bsc GRIP.

Avec un vocabulaire turbulent pour l’avant-garde, les longs cheveux en bataille derrière Omon Ra / Omon Ra II fendent à travers votre conscience avec six courants de jazz libre, de minimalisme orchestral et de la minutie préparée. Les compositions non maniable sont performées sur-ou-par tout (Arp2600, Dalhousie Brass Quintet, Saxophones, mélangeurs, des pianos préparés, etc.) et furieusement muté en tonalité; le lourd ‘’Origins’’, les brûlures synthétiques de l’ère sombre un sentier sinusoïdal pour les séquences parfaitement organiques; entendez l’étrangement sautante Brass Quartet dévaster ‘’Prisms’’ et segue dans le minimalia déchirant de ‘’Long Tones and Lose Change.’’ C’est tout un vif rappel que les réverbérations clandestines sont encore produites dans les coins poussiéreux d’academia. Bsc. GRIP.

Zachary Fairbrother - Origins

Zachary Fairbrother - Long Tones and Loose Change

Zachary Fairbrother - Prisms