From the living thunder of Joni Sadler::
Frog Eyes are veterans at the art of crafting challenging and weird pop music and Paul's Tomb reaches the pinnacle of their craft, capturing all of their trademark elements: Carey Mercer's warbling howl, Melanie Campbell's staccato drumming, and the winding, roller-coaster narratives, boiling all of them down to their most potent state. They don't waste a second with the daring, nine-minute opener; there is no fat to be trimmed anywhere on this record. Mercer and co. may well be polar opposites to the myriad of nonchalant chill-fi pop bands floating about the blogosphere, and god bless 'em for it - they're playing music full of emotion and heart, and never in their history have they sounded better doing it.Du tonnerre vivant de Joni Sadler: (Traduit par Odile Leclerc)
Frog Eyes sont des vétérans dans l’art de bricoler de l’étrange et stimulante musique pop et Paul's Tomb atteint l’apogée de leur bricolage, capturant tout de leurs éléments de signatures: le hurlement gazouillant de Carey Mercer, la batterie staccato de Melanie Campbell et les époustouflantes narrations de montagne russe, les bouillant tous à leur états le plus actif. Ils ne perdent pas une seconde avec l’ouverture osée de neuf minutes: il n’y a pas de gras à couper nulle part sur cet enregistrement. Mercer et co. pourraient bien être des pôles opposés pour la myriade de groupes pop de frissons-fi nonchalants flottant aux environ de la blogosphère et que Dieu les bénisse pour ça- ils jouent de la musique pleine d’émotions et de cœur et jamais dans leur histoire n’ont-ils sonnés mieux en le faisant.