From the cassette-gripping hands of Aaron Levin
There is a universe inside the mind of Victorian Paul Marcano unlike anyone has or could have imagined. After self-releasing Islands in Space (Paul's 1981 cosmic folk consecration to the colonization of space released under the moniker Lightdreams), Paul seemingly disappeared into the serene pastures of Vancouver Island with only a brief mention of a new cassette available in an issue of CLEM (Canadian List of Electronic Music). Almost mistakenly lumped in with left-field Canadian avant-gardism, 10,001 Dreams takes a leave of absence from the ambient, synthesizer-driven visuals of Islands in Space to craft a wild, lysergic-filled journey into pan-delic psych and guitar workouts, stretching our understanding of pop-psych and bursting our tiny minds with visions of unfound landscapes. It is thee underground psychedelic masterpiece from Canada; released 15 years too late on a format no one cared about and relegated to absolute obscurity shortly thereafter. The cassettes were made-to-order and incredibly rare. Paul remains a visionary of human experience and is dedicated to experimenting with music and virtual reality.
Des mains cassette-tenantes d’Aaron Levin: (Traduit par les oreilles contentes de Maya Keshav)
Il y a un univers dans la tête du victorien Paul Marcano qui ne ressemble pas du tout ce qu’on imagine ou ce qu’on peut même imaginer. Après avoir sorti tout seul Islands in Space (la consécration cosmique trad de 1981 de Paul dediée à la colonisation de l’espace qui était publiée sous le nom Lightdreams), Paul avait l’air d’être disparu dans les pâtures calmes de l’île de Vancouver, avec seulement une brève allusion d’une nouvelle cassette disponible dans un numéro de CLEM (Canadian List of Electronic Music). Fusionné presque par erreur avec l’avant-garde canadienne excentrique, 10,001 Dreams prend un congé des visuels synthés d’ambiance d’Islands in Space pour fabriquer un voyage sauvage et plein d’acide au psych pan-délique et les exercices de guitare, qui déroule notre compréhension de pop-psych et qui fait éclater nos petites têtes avec les visions des paysages non-découverts. C’est le chef-d’oeuvre avant-garde psychédélique du Canada; publié 15 ans trop tard sur un format dont personne ne s’en fiche et il était relégué à l’obscurité complète un peu après. Ces cassettes était faites à la demande et elles sont incroyablement rares. Paul reste un visionnaire de l’expérience humaine et il se consacre à experimenter avec la musique et la réalité virtuelle.