From the nostalgic words of Aaron Levin:
Easily over-looked, certainly under-appreciated, Forgetful Florence's peculiar debut took a month to settle before the songs started swirling in my mind like a pop-folk-panic the summer will never escape from. The vocalist and main woman behind this basically-a-solo-project reminds me of Nico if you removed the atonal pretentiousness and moved the East Village into Edmonton's southside. The songs hold their own weight, but it's the strange usage of distorted leads, hand-claps, and other unknown instruments that really takes this album beyond your average basement acoustic-pop endeavor and into the world of uncategorized brilliance that only the underground can offer. Props to Garrett (who now plays bass for The Wicked Awesomes!) for channeling Forgetful Florence's creative genius in the rightfully-wyrd direction.
Des mots nostalgiques d’Aaron Levin:
Facilement négligé, certainement sous-estimé, le début bizarre de Forgetful Florence a pris un mois avant que les chansons aient commencé de tourbillonner dans ma tête comme une panique de pop-trad dont l’été va jamais s’échapper. La chanteuse et la femme principale derrière ce projet grosso-modo solo me rappelle de Nico si on enlève la prétention atonale et si on déplace l’East Village au sud d’Edmonton. Les mélodies sont assez remarquables, mais c’est l’utilisation bizarre des chants déformés, des applaudissements, et des autres instruments inconnus qui fait trancher cet album parmi les efforts moyens de pop acoustique de sous-sol, et le fait s’envoler au monde du génie interdisciplinaire que seulement l’underground peut fournir. Merci à Garrett (qui joue la basse maintenant avec The Wicked Awesomes!) pour acheminer le génie créatif de Forgetful Florence dans la diréction pertinemment wyrd.