From the nostalgic words of Aaron Levin:
After seeing Mount Analogue live in Edmonton I accidentally got one of their songs stuck in my head. For five days. I would saunter into work chanting victims, victims, victims...!! People were staring at me, my boss was angry, the volunteers I work with seemed distant and reluctant to file CDs in the CJSR library. Meanwhile, I'm chanting, chanting, chanting and suddenly I started growing a beard and writing down schemes for a religious cult. I wanted other people to chant with me. A chapel full of them. With a backing band (preferably Mount Analogue if they're available). Victims, victims, victims! Well, thankfully, after a while the Contortions-fused, four-on-the-floor disco-or-is-it-art-punk drama of Mount Analogue reached it's religious zenith and ascended down to normality radality. That is, until they toured through Edmonton with a new cassette. And, well, the cycle begins anew. Victims, victims, victims...
Des mots nostalgiques d’Aaron Levin:
Cela prend une incroyable quantité de patience pour créer un album comme The Blistering Sun, The Pale Moon et Hahahaha. C’est attentionné et délibéré; calculé sans perdre une once d’intimité; modeste mais encore charmant. Son minimalisme est comme un paysage désertique duquel le terrain prend une forme impressionnante alors que vous écoutez plus attentivement; des diamants, des cactus et de jolis insectes rampent parmi les accords et les chants progressifs. Il y a une grande quantité de subtilités* qui rend KNOTS beaucoup plus ‘qu’un gars avec une guitare faisant un album pour les reclus dans son sous-sol.’ KNOTS du matériel d’interprète et de compositeur qui nous aide à oublier à quel point le genre est devenu cliché.