Aaron Levin:
Saskatoon is Canada's secret cultural hot-spot. The last time I was in Saskatoon I yelled at Herbie Hancock from afar, found one of the rarest Canadian psych records for $3 (Christmas on Paragon), and stumbled upon picture sleeves from one of Canada's best garage 7"s (The Witness Inc. - Not You Girl). My fondness with Saskatoon continued when I met Feral Children and seems to grow with each Weird Canada submission from the city. Thus, it comes with no surprise that I stumble upon another creative genius conjuring soundscapes in their Saskatoon basement. Poler Bear's ambient canvasses are captivating in every way they shouldn't be; fluxes of multi-instrumental blankets forming pop structures and catchy wisps too slow and wavering for radio pop but too structured to bear the avant-garde moniker. Most of the songs are built around narratives from Canada's landscape: water, people, television, and birds; all playing a role in shaping Poler Bear's soundtrack. It's mellow and soothing and time seems to slip away every time I listen. Hopefully my next trip to Saskatoon will feature more artifacts of Canada's underground, including Poler Bear.
Par Aaron Levin:
Saskatoon, c’est le centre culturel secret du Canada. La dernière fois que j’étais à Saskatoon j’ai crié après Herbie Hancock de loin, j’ai trouvé un des plus rares enregistrements psych canadien pour $3 (Christmas de Paragon) et je suis tombé sur les couvertures d’un des meilleurs garage 7″s du Canada (The Witness Inc. – Not You Girl). Mon affection pour Saskatoon a continué quand j’ai rencontré Feral Children et elle a l’air de grandir avec chaque entrée wyrd de la ville. Alors, il n’est pas surprenant que je tombe sur un autre génie créatif qui fait apparaître les paysages sonore dans son sous-sol de Saskatoon. Les toiles d’ambiance de Poler Bear sont captivantes dans tous les sens qu’il faut pas; les écoulements de couvertures multi-instrumentales forment des structures de pop et les volutes entraînantes trop lentes et hésitantes pour le pop de la radio mais trop construites pour être appelée avant-garde. La plupart des chansons sont construites autour des récits des paysages du Canada: l’eau, les gens, la télé, les oiseaux; tous jouent une rôle en formant la band-son de Poler Bear. C’est doux et réconfortant et le temps a l’air de disparaître chaque fois que je l’écoute. Avec un peu de chance ma prochaine visite à Saskatoon va inclure encore plus d’artéfacts du sous-terrain du Canada, y compris Poler Bear.