From the cave-dwelling hive-mind of Paul Lawton
This xmas I got a Peace for Bombs CDR and a book outlining the history of Wowbam Records label directly from the source, Jeff King, who writes and releases music under a legion of pseudonyms and (fake) band names (though The Square Waves and Favour have been his most well-known, mainly because he has actually assembled musicians to play those songs in a live setting). The Wowbam discography is remarkable – 31 releases over ten years, ranging from noise, to punkrawk, to straightpop; a catalogue that features some astonishing works such as the Folk 6 collection that spans seven discs and 300 songs (!). With the newest Wowbam release, Peace for Bombs, King plays secret hit-maker working within his limitations, six anthemic songs built around that shitty-drum setting you found on every toy-keyboard in the 80’s and layers of synths and guitars that gives this lost classic feel - one that no one has heard, but everyone has heard-about. [Levin's Note: "Anthemic" is an understatement.]
De la ruche-tête rupestre de Paul Lawton:
Ce noël j’ai reçu un CD-Rom Peace for Bombs et un livre de l’histoire du label Wowbam Records directement de la source, Jeff King, qui écrit et publie la musique sous une légion de pseudos et de noms (faux) des groupes (même si The Square Waves et and Favour étaient ses plus connus, pour la plupart parce qu’il a vraiment rassemblé des musiciens pour jouer ces chansons dans un espace live). La discographie Wowbam est remarquable -- 31 enregistrements pendant dix ans, faisant la gamme du rock bruitiste, au punkrawk, au straightpop; une catalogue qui met en vedette quelques oeuvres stupéfiantes comme la collection Folk 6 qui comprend 7 disques et 300 chansons (!). Avec son dernier enregistrement Wowbam, Peace for Bombs, King joue le rôle du succès-créateur secret en travaillant avec ses limitations, six chansons hymnales construites autour de cette fonction merdique de la batterie qu’on a trouvé sur chaque clavier-jouet dans les années 80 et les couches du synthé et de la guitare qui donne cette impression perdue classique-- quelque chose que personne n’a entendu, mais dont tout le monde a entendu parler. [Levin ajoute: “hymnal” est un euphémisme.)