From the many moods of Kevin Hainey:
Beating deeep within Toronto’s vast underground for roughly half a decade, Healing Power has been shining strong with a sunny alternative to all manner of rock bands and the often stark and self-admittedly alienating experimental sounds permeating from the city. A small selection of the moods you’ll find in this highly eclectic 80-minute flow include colourful electronic pop with daring vocals (Petra Glynt, Bile Sister), psychedelic synth showers (Wildlife Rodeo, Hover Puffin), soaring avant-folk (Jennifer Castle, IC/JC/VC), and post-jazz sub-bop (Brodie West, Gravitons). Stranger still, more undefinable drones, tones and sound poems are provided by long-running mainstays of the Toronto scene (Fleshtone Aura, Man Made Hill, Skull Bong). If you’ve ever needed a tangible connection to Toronto’s heavenly underground, you couldn’t find yourself a better obelisk than this cassette.Des nombreux états d’âme de Kevin Hainey: (Traduit par Jessica Grenier)
Les profonds souterrains de Toronto vibrent au rythme de Healing Power depuis près de cinq ans – faisant briller fortement sa solution ensoleillée à tous les types de groupes rock et aux tonalités souvent dures et volontairement aliénantes des sons expérimentaux qui s’infiltrent depuis la ville. Quelques-uns des états d’âme qu’on retrouve dans ces 80 minutes très éclectiques comprennent de l’électro-pop coloré avec des voix audacieuses (Petra Glynt, Bile Sister, des douches de synthétiseurs psychédéliques (Wildlife Rodeo, Hover Puffin), de l’avant-folk planant (Jennifer Castle), IC/JC/VC) et du post-jazz sub-bop (Brodie West, Gravitons). Plus étrange encore, du drone, des tonalités et des sons-poèmes indéfinissables sont offerts par des piliers vétérans de la scène torontoise (Fleshtone Aura, Man Made Hill, Skull Bong). Si vous avez jamais éprouvé le besoin d’une connexion tangible avec le souterrain céleste de Toronto, cette cassette est le meilleur obélisque que vous puissiez trouver.