From the liquid mind of Hugo Hyart: (Translated by the dip of Hugo Hyart)
What happens when two of the most productive entities in Canada team up? They go down to the abyss on the edge of the known world. Taking cues from the James Cameron film with aliens coming from beneath for a change, they make a detour from their trail of galactical altitude. The companions of Jeunesse Cosmique stop by La Cohu for a submarine ramble, trading their spacesuits for scubas. Past a certain depth, beyond conventional human conceptions and away from any stellar ray, this is a space odyssey the other way round into Neptune. Resting in deep ambience, altered heaviness, forgotten gravities. Hazy Montagne Mystique dip our stars’ dust in the water to depths where the sun can’t reach. YlangYlang makes us dance in analgesy until there’s no up or down anymore. Velvet Glacier distort us our minds with enunciations and killer vibes. Téléphone Maison touches the bottom to take its pulse, as we briefly see what it is to be the other. Makes me want to see the movie.
De l’esprit liquide de Hugo Hyart:
Que se passe-t-il quand deux des entités les plus productives du Canada font équipe ? Ils descendent dans l’abysse aux frontières du monde connu. Prenant son inspiration du film de James Cameron avec les aliens venant des profondeurs pour changer, ils font un détour de leur chemin d’altitude galactique. Les compères de Jeunesse Cosmique passent chez La Cohu pour un petit tour en sous-marin et troquent leurs combinaisons spatiales pour des scaphandres. Passé une certaine profondeur, au-delà des conceptions humaines convenues , loin de tout rayon stellaire, une odyssée de l’espace dans l’autre sens direction Neptune. Ambiances reposantes et profondes, pesanteur altérée, gravité oubliée. Hazy Montagne Mystique propage notre poussière d’étoiles sous l’eau jusqu’aux profondeurs où le soleil n’éclaire plus. YlangYlang nous fait valser en analgésie et nous fais oublier haut et bas. Velvet Glacier va ensuite distordre nos esprits en énonciations et en vibrations qui tuent. Téléphone Maison touche le plancher abyssal pour prendre son pouls, tandis qu’on entrevoie le fait de devenir l’autre. Ça donne envie de voir le film.