From the consubstantiality of Benoit Poirier:
From the label that put out the first album by the lovable Silver Dapple comes a comp that, instead of trying to skim that “Montreal Sound”, commits itself to a corridor of the possible. It’s a Weird Canada all-star cast including Meta Gruau, Phil Console, Velvet Chrome, Solids, Feel Alright and Vulgar, you!, plus the first two official recordings of psych-punkers PyPy (Duchess Says + Red Mass), and some surly caresses by Leap, Primitive Hands and Fleshmoves. Two songs x 10 bands, in a sole studio with the same two dudes, which gives the thing its vector. From the slacker rock of Feel Alright to the hammer synth-punk of Phil Console, from the brutish collage of Velvet Chrome to the fuzzy alt-pop of Solids, it’s not the portrayal of a scene (Montreal has a lot of them already) as much as the convergence of degrees of separation which together form a river. From the nihilistic to the spastic, the crooner to the banshee; like the symbiotic heterogeneity of a long night, on a cassette, with cover art designed and silkscreened by über-reliable champs Sel Et Vinaigre. I suggest you go with the flow.
De la consubstantialité de Benoit Poirier:
De la part du label qui a fait paraître le premier album des coqueluchables Silver Dapple nous vient une compilation qui, au lieu de chercher à écumer le son de Montréal, s’engage dans un corridor possible, en enregistrant 2 tounes inédites X 10 bands (un all-star cast de favoris de Weird Canada du tabarnac incluant Meta Gruau, Phil Console, Velvet Chrome, Solids, Feel Alright et Vulgar, you!, plus les deux premiers enregistrements officiels des psych-punkers PyPy (Duchess Says + Red Mass), pis des caresses revêches de Leap, Primitive Hands pis Fleshmoves. Two tounes x 10 bands, donc, dans un même studio avec toujours les deux mêmes gars, ce qui donne une erre d’aller et une ligne directrice à la patente. Du slacker rock de Feel Alright au synth-punk marteau de Phil Console, du collage bruitiste de Velvet Chrome à la alt-pop fuzzée de Solids, c’est pas tant le portrait d’une scène (des miroirs qui la rende utopique, Montréal en a déjà pas pire) que la convergence de degrés de séparation qui font un fleuve ensemble, du nihil au spasme, du crooner à la banshee, comme dans l’hétérogénéité symbiotique d’une longue nuit, sur une cassette, dont la pochette est championnement designée et sérigraphiée par les über-fiables Sel Et Vinaigre : pogne cette vague-là.