From the soft-rock epoch of Jesse Locke:
From concept to cassette, Dad Jamz is a gas. This cheeky comp finds the bands of the Bart Records and Revolution Winter clan tackling FM staples of the late ’70s - early ‘80s soft-rock epoch with varying results of ridiculousness. Amidst choice picks from Queen, Kansas, Motörhead and Dire Straits (Slates’ “Walk of Life” is a standout), label flagship Stalwart Sons crowd surf Kiss/Argent’s “God Gave Rock ‘N’ Roll To You” with original lyrics across seven guitar-squealing minutes. Gyre Spire and Spindle deserve props for taking on Kim Mitchell’s perpetually unhip anti-drinking anthem “Go For Soda”, while Auld Beak clearly have love for Bruce Cockburn deep down. Polina’s straight-faced Rush cover is a winner, and WC fave Sans AIDS could make even Bachman and Cummings shed a tear.De l’époque de rock doux de Jesse Locke: (Traduit par Odile Leclerc)
De concept à cassette, Dad Jamz est un gaz. Cette compilation impertinente trouve les groupes du Bart Records et du clan Revolution Winter plaquant les éléments de base FM de l’époque de rock doux de la fin des années 70-débuts 80 avec des résultats variant de ridicules. Parmi les meilleurs choix de Queen, Kansas, Motörhead et Dire Straits (Listes’ “Walk of Life” est remarquable), le label en vedette Stalwart Sons surf la foule ‘’God Gave Rock ‘N’ Roll To You ‘’ de Kiss/Argent avec des paroles orininales à travers sept minutes de couinement de guitare, Gyre Spire and Spindle mérite un "bien fait" pour se charger du perpétuel hymne anti-boisson démodé de Kim Mitchelle ‘’Go For Soda’’, pendant qu’Auld Beak a au fond, clairement de l’amour pour Bruce Cockburn. La couverture Rush sérieuse de Polina est une gagnante, et le préféré de WC, Sans AIDS, pourrait même faire verser une larme à Bachman et Cummings.