From the burning automobile of Christopher Laramee:
Culled from long out of print tapes released between 2008-2009 (the Garbled era), Danny Milanese graces us with seven tracks of threat and signal moan. I had the pleasure of writing about Ultra Bon Bon’s Tape Hiss Abyss on Florida’s Lavachurch label, and while that one drifted, this collection kicks. The fourth track “Mountain Fears” encapsulates what’s going on here. Feedback loops wiping the floor clean while Danny plays the overlord janitor, screaming into the toilet bowl that is life. Place it nominally under the power electronics banner if you must. “Hose (Remixx)” plays like Pansonic pushed over a cliff, fried samples and keyboard textures ramping up the tension skyward, never quite loosening its grip. There’s something about Ponoka, Alberta. Probably a quiet town, the kind of place you’d want to raise a family. Or a monolith.
De l’automobile en flammes de Christopher Laramee: (Traduit tranquillement pas vite par Andréanne Dion)
Danny Milanese nous honore de sept morceaux de gémissements menaçants, choisis parmi des bandes longuement épuisées parues entre 2008-2009 (l’époque Garbled). J’ai eu le plaisir de critiquer Tape Hiss Abyss d’Ultra, paru sur le label floridien Lavachurch, et bien que celui-là dérapait, ces nouveaux morceaux sont excellents. La quatrième chanson, « Mountain Fears », résume ce qui se passe sur cet album. Du feedback en boucle nettoie le plancher, pendant que Danny joue au concierge en criant dans le bol de toilette qu’est la vie. Placez ce morceau sous la bannière du power electronics, si vous insistez. « Hose (Remixx) » sonne comme Pansonic poussé du haut d’une falaise : des échantillons crevés et des textures de clavier amplifient la tension vers le ciel, sans jamais vraiment relâcher leur emprise. Quelque chose à propos de Ponoka, Alberta. Probablement une ville tranquille, le genre d’endroit où l’on voudrait élever une famille. Ou un monolithe.