Weird_Canada-The_Rita-Ballet_Feet_PositionsWeird_Canada-The_Rita-Ballet_Feet_Positions-thumb

The Rita is obsessed with ballet feet exercises. He stuck contact mics to dancer Kelly Davis as she cycled through various positions, and processed the signal live. Davis’ lectures on technique interweave with the stochastic crunching her movements produce. Intermittently soothing and claustrophobic, it feels like the prelude to a panic attack or a ruptured Achilles. By the track’s final quarter, constancy is achieved; we’ve hit the wall. Close your eyes and make sure you’re sitting down. (Featuring bonus text from ballet self-flagellant Simone Paget and a bonus rework by Swiss artist CALIGULA031.

The Rita est obsédé par les exercices de pieds du ballet. Il a installé des micros de contact sur la danseuse Kelly Davis qui a ensuite fait une routine de mouvements, puis il a traité le signal directement. Les explications techniques de Davis s’entremêlent avec les crissements stochastiques de ses gestes. Entre relaxation et claustrophobie, l’impression générale est celle précédant une attaque de panique ou une rupture du tendon d’Achille. Avant le dernier quart de piste, on atteint une constance, ou plutôt un mur. À écouter assis, les yeux fermés. (En prime : un texte de la danseuse classique aux tendances autoflagellatoires, Simone Paget, et une reprise de l’artiste suisse CALIGULA031.


The Rita - Excerpt A


The Rita - Excerpt B