From the Kansas tornado of Trevor Blumas:
The land of open skies plays a leading role in a lot of Shooting Guns’ music, but here, it seems to take the center stage. Brotherhood of the Ram’s behemoth sound creates an immediate inclination to draw comparisons between what seems to be happening in Saskatchewan right now and the Palm Desert scene of the ’90s. The poet mind might conjure up an image of the cosmic heavens blanketing over rolling fields of Ergot-infected Rye, and swallowing up the earth with an infinite blackness. Shooting Guns manage to pull a sweet nostalgic toke from this particular brand of bong rock, and they pull it hard, deep, and blow it out like a Kansas tornado with all of hell’s fury. Wyatt and Billy would be proud.
De la tornade infernale de Trevor Blumas: (Traduit depuis la cité d’Émeraude par Andréanne Dion)
Les Prairies jouent généralement un rôle important dans la musique de Shooting Guns, mais sur cet album, elles semblent être au premier plan. Le son immense de Brotherhood of the Ram crée dès le départ une tendance à établir des comparaisons entre ce qui semble se passer en Sasktachewan en ce moment et la scène musicale de Palm Desert dans les années 90. Un esprit poétique pourrait faire apparaître une image des cieux cosmiques recouvrant les champs de seigles vallonnés et contaminés par l’ergot, engouffrant la terre dans une noirceur sans fin. Shooting Guns arrivent à aspirer une douce bouffée nostalgique de ce genre particulier de rock planant, et ils l’aspirent profondément avant de la recracher avec toute la fureur infernale d’une tornade au Kansas. Wyatt et Billy en seraient fiers.