From the reducible logic of James Goddard:
Gottlob Frege committed his life to one problem: demonstrating that mathematics is reducible to logic. With New Problems Seth Smith, takes a break from dealing with his regular problem to tackle some amazing new ones. The album creates its own geometric space, a slowly unfolding shape built of tape-hiss, song fragments, actual songs and found sound. The warm strum of the guitar, the unfaithful percussive notes, and the other near constant noises consume the listener like Notes From The Underground or Dreamies. In one particularly evocative moment Smith presents us with a crescendoing series of voice-mail messages. Ultimately, Frege died without finding the solution to his problem. Smith, on the other hand, appears to have discovered a fruitful new direction for exploration.De la logique réductible de James Goddard: (Traduit par l’espace géométrique de Maya Keshav)
Gottlob Frege a consacré sa vie à un problème: démontrer que la mathématique est réductible à la logique. Avec New Problems, Seth Smith fait une pause de s’occuper de son problème habituel pour s’attaquer aux quelques nouveaux problèmes qui sont merveilleux. L’album crée son propre espace géométrique, une forme lentement déployant construite de sifflements de cassette, de fragments de chansons, de vraies chansons et de son trouvé. Le grattage chaleureux de la guitare, les notes infidèles de percussion, et les autres sons presque incessants dévorent l’auditeur comme Notes From The Underground ou Dreamies. Pour un moment particulièrement émouvant, Smith nous présente un flot crescendo de messagerie vocale. Au bout du compte, Frege est mort sans avoir trouvé la solution à son problème. Smith, par contre, a découvert clairement une nouvelle direction féconde pour l’exploration.