Samesies - Bastard Kid

Samesies have us convinced that Rumbletowne doesn’t exist in the Pacific Northwest—rather, it’s alive and well in the North Atlantic. Like the RVIVR (or any of the other Latter-day saints), this St. John’s outfit plays serotonin-drip pop-punk exactly the way it ought to sound: Perfectly imperfect and spilling at the seams with patchwork sing-alongs. Atop racing power chords and yelled-until-our-voice-cracks boy-girl vocals, Samesies construct music that feels unmistakably communal and refreshingly inclusive. The gang vocals on “Sad Sand Song” and “Bastard Kid” aren’t the mechanized military chants of chongocore, but rather, they invite everyone to join in on the participaction. Hal and Joanne would be proud.

Samesies nous ont convaincu que Rumbletowne n’existe pas dans le nord-ouest du Pacifique, plutôt, il prospère dans le nord de l’Atlantique. Comme RVIVR (ou n’importe lequel autre des Saints du Dernier Jour, ce groupe de St-John joue un pop-punk style sérotoninergique dégoulinant exactement comment il devrait être joué : parfaitement imparfait et débordant de chants en chœur qui traversent les coutures d’une mosaïque. À l’aide de vives power chords et d’un chant mixte puissant à en perdre la voix, Samesies fabrique une musique indubitablement communautaire qui est d’une inclusivité rafraichissante. Les passages vocaux en unissons lors de “Sad Sand Song” et “Bastard Kid” sont loin d’être les chants militaires mécanisés du chongocore, ils invitent plutôt tout le monde à prendre participaction. Hal et Joanne seraient fiers.


Samesies - Sad Sand Song


Samesies - Bastard Kid