From the endless quiver of Jared Majeski:
Another experimental mind warp from Hobo Cult. Choyce / Red Mass and the gang mostly eschew melody for electr(ic)onic psychedelic chaos and free jazz samples, trading metallic barbs with Torontonian Alexandra Gutnik. She navigates the teepee carnage of earth tone grids with saccharine drones and an endless quiver of sample-fried expressionism. The poetically warbled (and no less abrasive) “Sweethearts and Strangers” hurls and burls like so many thrift store relics, while Gutnik’s “Chambre Ardent” is an ominous invitation to a minimalist horror show (but is it really?).This split pairs the collective pathos with the lone wolf; a maniacally layered game of ‘she said, they said.’Des frissonnements éternels de Jared Majeski: (Traduit par Odile Leclerc)
Une autre déformation expérimentale de l’esprit de Hobo Cult. Choyce/ Red Mass et le gang évitent pour la plupart du temps la mélodie pour le psychédélique chaos électr(ic)onique et les échantillons gratuits de jazz, échangeant des piques avec la Torontonienne Alexandra Gutnik. Elle navigue sur le carnage de teepee de grilles aux tons terreux avec des drones saccharines et les éternels frissons d’échantillons frits d’expressionisme. Le poétiquement gazouillé (mais pas moins abrasif) ‘’ Sweethearts and Strangers” fait du brouhaha comme tellement de reliques de magasins d’aubaines pendant que ‘’Chambre Ardent’’ de Gutnik est une invitation funeste pour un spectacle d’horreur minimaliste (mais l’est-ce vraiment?). Ce double album met en paire le pathos collectif avec le loup solitaire; un jeu maniaquement superposé de ‘’elle a dit; ils ont dit’’.