Plays:four - Lay Doe EP

The breathing flow and looping samples of Plays:four (Sam Beatch, Jonathan Scherk and Ellis Sam) craft a soothing sense of disembodiment as the mundane world rolls steadily through your windows on a grey, disoriented morning. Opening with an inviting trickle of watery, tropically warm sounds punctuated with an irregular kicking groove, “Cuit” eventually gives way to a sweltering ambience, driven by laid back percussion. Keeping the EP alive from falling asleep in its haze, or rather guiding its somnambulist listener, are scattered snippets of unique clatters and clinks, or moments like the dreamy climax in “Phyto”, with a nostalgic Jan Jelinek-inspired landscape strangeness. The warmth of analog electronics paired with intricate production turns even more obfuse melodies into pleasing hooks. These are sounds that find their own ways into places in your consciousness if you let them.

Le flot aéré des échantillons en boucle de Plays:four (Sam Beatch, Jonathan Scherk et Ellis Sam) crée un sentiment apaisant de détachement, alors que le monde banal défile sans interruption à travers votre fenêtre au cours d’un matin grisâtre et désorientant. Débutant avec le ruissellement invitant de sons tropicaux liquides et tièdes ponctués d’un groove irrégulier et claquant, « Cuit » se transforme finalement en une ambiance accablante, dirigée par des percussions décontractées. Des bribes éparpillées de cliquetis et de tintements uniques ou des moments comme l’apogée rêveuse de « Phyto », qui offre un paysage étrange à la Jan Jelinek, empêchent cet album de s’endormir dans son confort embrumé, ou plutôt guident son auditeur somnambule. La chaleur des appareils électroniques analogiques, mariée à une production complexe, transforme même les mélodies les plus obtuses en d’agréables airs. Ce sont des sons qui font leurs propres chemins à l’intérieur de votre conscience, si vous les laisser faire.

Plays:four - Phyto

Plays:four - Cuit