From the atonal arsenal of Taylor Burgess:
Not all of us can take the trip that is the Assiniboine Music Armada, canoeing from Brandon to Winnipeg with psych-folk band Twin to communities through wilderness, but some can certainly admire the spirit, for those of us who believe in spirits anyhow. Phantom embodied, Greg Hanec’s tribute to the tour (performed and recorded at Twin’s return show to Winnipeg) plays like an NFB nature doc — expansive, quiet stretches, sounds of water splashing, and birds chirping — accompanied by Philia’s concentrated atonal arsenal. Elsewhere, he’s making music out of whatever he can get his hands on: cello samples, the open back of a piano, and his own field recordings of a bus door opening and closing. What’s at play is what usually isn’t played, and the subdued floats on down, up, and by.De l’arsenal atonal de Taylor Burgess: (Traduit par l’heureuse Maya Keshav)
C’est pas tout le monde qui peut faire le voyage qui est l’Assiniboine Music Armada, ça veut dire faire du canoë de Brandon à Winnipeg avec le groupe psych-folk Twin aux communautés à travers l’étendue sauvage, mais on peut certainement admirer l’esprit, pour ceux entre nous qui croient que les esprits existent, au moins. L’hommage de Greg Hanec à la tournée (joué et enregistré à la spectacle de retour de Twins à Winnipeg) a l’air d'un film documentaire sur la nature de l’ONF— exhaustif, avec les pauses, les sons d’éclaboussures d’eau, et les chants des oiseaux— accompagné par l’arsenal atonal concentré de Philia. Ailleurs, il fait de la musique de n’importe ce qu’il peut trouver: les échantillons de cello, un piano ouvert, et ses propres enregistrements de la porte d’un bus en ouvrant et en fermant. Ce qui est dans la vie n’est pas normalement dans la musique, et le pâle plane ici et là, en haut et en bas.