From the mashed bangers of V. Rachel Weldon:
This prolific Ottawa songwriting duo have put out three full-length releases this year alone, with no signs of slowing down. Marine Tantrum’s title does well to reflect its fine balance of bangers and mash, but gets the chronology backwards. Out of the gate, “British Grafitti”, “Teenage Kingdomdom” and “Jesus Fish” throw fits like angry mall punx, before mellowing out later tracks like “Needle Beach” and “Tumble Dry” with submerged distortion, wavy falsetto and effortless indifference. Closer “Zola Saw”, which most closely resembles Multibody’s teen-dreamy vibration, is spacious and drawn-out, playing with pseudo-naïveté. Knowing and not knowing, it negotiates between youth and maturity, light and heavy, resolving nothing.
Des saucisses en purée de V. Rachel Weldon: (Traduit par les entre-deux d’Andréanne Dion)
Ce prolifique duo de compositeurs d’Ottawa a sorti trois albums complets rien que cette année, et il ne semble pas vouloir ralentir. Le titre, Marine Tantrum, reflète bien la fine balance entre saucisses et purée de pomme de terre, mais inverse la chronologie. Dès le départ, « British Grafitti », « Teenage Kingdomdom » et « Jesus Fish » piquent des crises comme des punks de banlieues enragés, avant de s’adoucir sur les morceaux « Needle Beach » et « Tumble Dry » avec une distorsion submergée, une voix de fausset ondulée et une indifférence facile. « Zola Saw », la dernière chanson, ressemble de plus près aux vibrations adolescentes rêveuses de Multibody : elle est étendue et interminable, jouée avec une fausse naïveté. À la fois expérimenté et ignorant, cet album négocie entre la jeunesse et la maturité, la légèreté et la lourdeur, mais ne résout rien.