From the paranoid delirium of Josh Boguski:
Considering the eccentric history of Nigel Chapman’s songwriting, it’s no surprise that Montreal’s anticipated new label, Plastic Factory, chose Whine of the Mystic as its first release. Recorded at the elusive Drones Club, this saintly record radiates with the light of the community from which it was born. The instrumentation of Halifax veterans Josh Salter, Seamus Dalton, and Brad Loughead mutate Chapman’s empathetic folk into anthemic grooves. Sometimes noisy, sometimes introspective, but always tasteful, Nap Eyes are a band you can proudly take home to Mom.
Du délire parano de Josh Boguski: (Traduit par la parano délirante de Virginie Langlois)
Étant donné les antécédents excentriques des compositions de Nigel Chapman, pas étonnant que Plastic Factory le nouveau label de Montréal dont on attend beaucoup, ait choisi Whine of the Mystic pour sa première sortie. Enregistré dans ce lieu indéfinissable qu’est le Drones Club, ce disque empreint de sainteté rayonne de la lumière de la communauté qui l’a vu naître. L’instrumentation de ces anciens combattants d’Halifax Josh Salter, Seamus Dalton et Brad Loughead transforment le folk empathique de Chapman en véritables hymnes. Parfois bruyant, parfois introspectif, mais toujours agréable, Nap Eyes est un groupe que vous pouvez fièrement présenter à vos parents.