From the white-belted past of Mark Teo:
Mass’s liturgy exists in a universe where post-grunge doesn’t sound like, well, whatever it is that followed grunge. Incubated in Ottawa’s post-hardcore netherworld—they boast Roads to Shiloh, Robot Kill City and Van Johnson alum—but formed in Toronto, it’s clear Mass isn’t buried inside their Bytown roots. Rather, these AmReptilians churn out frenetic noise that’d feel at home on Hand Drawn Dracula’s Milkin’ It comp. No One slithers through slimy apathetic couch-surfers (“Drugs”), overdriven fretboard freakouts (“Little Town”), and elastic post-hardcore that flashes hints of a white-belted past (“King of Fun”). While it’s not the crushing stuff you’d expect from their moniker, Mass’s missals are worth revisiting. And not just on Sundays.
Du passé ceinture blanche de Mark Teo: (Traduit par les touches de Julie Forget)
La liturgie de Mass existe dans un univers où le post-grunge ne sonne pas comme, disons, peu importe ce qui a suivi le grunge. Couvé dans les enfers post-hardcore d’Ottawa — il vante les anciens Roads to Shiloh, Robot Kill City et Van Johnson — mais formé à Toronto, Mass n’est clairement pas enterré sous ses racines de Bytown. Au contraire, ces AmReptilians produisent un son frénétique qui nous ferait sentir à la maison sur la compilation Milkin’ It de Hand Drawn Dracula. No One glisse à travers de vaseux couch surfers apathiques (« Drugs »), des manches de guitares surmenées (« Little Town ») et un post-hardcore élastique qui jette des touches d’un passé ceinture blanche (« King of Fun »). Bien que ce ne soit pas ce que vous attendez de son surnom, Mass propose des missels qui valent la peine d’être revisités. Et pas seulement les dimanches.