From the nom-de-drum of Brandon Hocura:
Despite his years it seems like Brandon Valdivia has already spent several lifetimes playing, traveling and soaking up a polymeter of vocabularies from this musically dense planet. This is written in the fabric of his work with Picastro, Not The Wind, Not The Flag and especially in his solo work under his nom-de-drum, Mas Aya. Pockets, a beautiful cassette released, printed and designed by Tomaturj/Errata in France, sounds something like a dream jam between Milford Graves and This Heat. The ur-global rhythms played by Valdivia on gaita, likembe, kalimba, mbira and a whole bucket-load of percussion instruments are run through reverbs, delays and distortions creating a Fourth World haze and Konono murk. Brandon’s pockets run deep and are a brimming panoply of ideas, sounds and instruments. Do as the wise Sage says and put this tape in your pocket; and you will see beyond the horizon.
Du roulement de tambour de Brandon Hocura: (Traduit par l’écho creux de Nicolas Coutlée)
Malgré son jeune âge, Brandon Valdivia semble déjà avoir passé plusieurs vies à jouer, à voyager et à puiser une polyrythmie de vocabulaire à même cette planète à haute densité musicale. Tout cela se retrouve dans la fibre même de ses collaborations avec Picastro, Not The Wind, Not The Flag, mais tout particulièrement dans son travail solo sous le sobriquet de Mas Aya. Pockets, une superbe cassette parue, conçue et imprimée chez Tomaturj/Errata en France, ressemble à une sorte de jam de rêve entre Milford Graves et This Heat. Ses rythmes mondialisants de gaïta, de likembe, de kalimba, de mbira et d'une chaudière pleine à ras bord de percussions, sont réverbérés, délayés et distordus pour former un brouillard digne du Quatrième Monde et des ténèbres de Konono. Les poches de Brandon sont profondes et débordent d’une panoplie d’idées, de sons et d’instruments. Écoutez les conseils du vieux sage et empochez cette cassette; faites cela et vous percerez l’horizon.