Kara Lease - A 480

A 480’s overtly optimistic sound blurs the boundary between the human and the electronic machine by manipulating choral lines to convey a brightly methodical other-world. This album tows an inspired line between astral intuition and the perfectly planned. Kara-Lis Coverdale effectively and informedly orchestrates a flawless nod to classical avant-garde composition. Her ambiguously titled tracks draw on a Steve Reich-inspired methodolgy by sampling vocal recordings that have been artfully displaced, reused and ultimately upcycled to create a new sound. Every so often different loops spontaneously collide and coincide in the album’s aural atmosphere. A mesmeric listen is unavoidable.

La musique ouvertement optimiste de A 480 floue les barrières entre humain et machine en manipulant les lignes chorales pour exprimer un sentiment d’outre-monde méthodiquement éclatant. Cet album fait la différence entre l’intuition astrale et la planification parfaite. Kara-Lis Coverdale fait un clin d’œil bien placé à la composition classique d’avant-garde. Ses chansons aux titres ambigus s’inspirent d’une méthodologie à la Steve Reich en échantillonnant des enregistrements vocaux qui ont été réutilisés et surcyclés d’une main habile pour en faire un son nouveau. De temps en temps, différents clips entrent en collision spontanée et s’entremêlent dans l’atmosphère auditive de l’album. Lorsqu’on l’écoute, ce n’est qu’une question de temps avant que l’on succombe à la fascination.


Kara Lease - A 480


Kara Lease - A 476