From the musical forecastings of Joshua Robinson:
A unique combination of folk and post-rock elements imbues these compositions by Elliot Lake’s Justin Scott Gray with an understated sincerity. Pressed to dual-colour cassette, the physical appearance of this release perfectly embodies the binary nature of Gray’s Adult Music. Side A (White) exudes the gentle stirrings of seasonal change, with instrumental elements coalescing to breathe an autumnal calm; a reminder of the palpable space between fall and winter that finds us grappling with the slow decay of the day as the temperate dark stifles the once bright early morning sky. Draped in an intimated melancholy as heavy as the misgiving in his hushed vocals, the songs of side B (Black) belong to the endless night of the cold winter, with frozen hands as substitutes for fragile hearts. This release exists as a poignant audio chronology, its lessons bound in stories hidden in the quiet yet battering liveliness of Gray’s musical forecastings.
Des prévisions musicologiques de Joshua Robinson: (Traduit par AnneMarie Papillon)
Une combinaison unique d’éléments folks et post-rocks imprègne d’une sobre sincérité les compositions de Justin Scott Gray, en provenance d’Elliot Lake. Enregistré sur cassette audio deux tons, l’apparence physique de cette sortie représente parfaitement la nature binaire d’Adult Music. La face A, (blanche), exhale les doux émois des changements de saisons. Les instrumentations s’unissent pour souffler un calme automnal, un rappel de cet espace palpable entre l’automne et l’hiver où nous nous battons contre la lente décomposition du jour, la noirceur tempérée qui étouffe de plus en plus la lumineuse clarté matinale. Drapé dans une intime mélancolie, aussi pesante que ses vocalises presque faussement murmurées, les chansons de la face B, (noire), appartiennent aux nuits interminables de l’hiver, avec des mains gelées comme substitut aux coeurs fragiles. Cette oeuvre existe comme une poignante chronologie audio. Ses leçons sont masquées à travers les histoires à la fois tranquilles et farouches, des prévisions musicologiques de Gray.