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Mo7it Al-Mo7it, the latest album from the hydra-headed Jerusalem In My Heart, is an exercise in transcendental teleportation. This project is so far removed from the expected four-piece dude-rock formula that it has the industry’s ears twisted. File under world? Electronic? Experimental? This melding of modern electronics and Arabic melisma can be categorized one way for sure — mind melting. This first physical relic of a mythical performance piece manages to thread the missing film projections through the cogs of your consciousness. The forgotten score to an uncut film. On “3andalib al-furat (Nightingale of the Euphrates)” the notes bend and pop like wind blown across a golden headed field of wheat. The final piece, “Amanem (Amanem)”, gathers the highlights of the earlier narrative and weaves them into a brilliant exhibition of cultural elasticity. Simultaneously modern and nostalgic with track titles that resemble scripture sent by text message, these compositions are both foreign and familiar. Jerusalem in My Heart makes the thorough argument that, in music, being Canadian and sounding Canadian are not inextricably linked.
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Mo7it Al-Mo7it, le dernier album du musicien à tête d’hydre Jerusalem In My Heart, est un exercice de téléportation transcendantale. Ce projet est tellement loin de l’horizon d’attente représenté par la formule « quatuor rock de dudes blancs » que les oreilles de l’industrie musicale canadienne ont frémi. Classer comme musique du monde? Électronique? Expérimental? Cet alliage de musique électronique moderne et de mélismes arabes peut certainement être catégorisé comme une musique qui tord l’esprit. Cette première relique physique d’une performance mythique insère dans les rouages de votre conscience un courant évanescent d’images des projections manquantes. La trame sonore d’un film non-monté. Sur “3andalib al-furat (Nightingale of the Euphrates)”, les notes s’inclinent et cassent comme le vent caressant un champ de blé blond. La pièce finale, “Amanem (Amanem)”, rassemble les points forts du fil narratif et les tisse en une brillante démonstration d’élasticité culturelle. Simultanément moderne et nostalgique avec ses titres qui semblent provenir de messages-textes, ces compositions sont à la fois étrangères et familières. Jerusalem in My Heart émet l’argument approfondi qu’en musique, « être canadien » et « sonner canadien » ne sont pas inextricablement liés.
Jerusalem In My Heart - Amanem (Amanem)
Jerusalem In My Heart - 2andalib al-furat (Nightingale of the Euphrates)