From the junkyard dog of James Lindsay:
This is a great example of the dark, noisy swamp-rock that’s been brooding in the bowels of southern Ontario recently. It’s almost as if the Soupcans and METZ had drunk sex and spawned a whole litter of bands that have deep roots in bleak, early post-punk nihilism and the hook-driven clamour of grunge and shoegaze. Das Rad get physical with their tough fuzz-pysch, sounding like MBV going minimal because they’re playing our back alley party, and if the cops come, we’ll all have to take off quick. Hussy brings the sleaze, the weed and a rare tape of Kurt Cobain (made after the faked suicide, living in hiding) covering Warsaw. This is the sound of 2013, or the end of the world, whatever comes first.
Du chien de dépotoir de James Lindsay:
Voici un excellent exemple du genre de rock sombre, bruyant et marécageux qui sort de nos jours du sud de l'Ontario. Comme si The Soupcans et METZ, complètement saouls, avaient conçu toute une portée de groupes qui s'inspirent à la fois du vieux nihilisme post-punk morne et des vociférations accrocheuses du grunge et du shoegaze. Le psychédélisme coriace et distordu de Das Rad évoque un MBV plus minimal, comme s'ils jouaient dans la ruelle, prêts à détaler si la police arrivait. Hussy fournit l'attitude scabreuse, la marijuana et une cassette rare de Kurt Cobain (enregistré en cachette après son faux suicide) qui chante Warsaw. De deux choses l'une : c'est le son de 2013, ou celui de la fin du monde.