Weird_Canada-Guy_DallasWeird_Canada-Guy_Dallas-thumb

We enter the longest hallway at an abrupt keel to the darkness on the other side of nine-to-five. Subterranean house four-counts with a delinquent rolling eighth. Stillness in the pitch passageway, as hundreds of human beings thrash in ecstasy or despair. The underworld divides into simultaneous movement/stasis. Translucent layers collide, revealing architectural narratives orbiting slowly through the smoke. Melodic taut steel springs and mercenary vocal samples drive our well-oiled bodies into endless production. Moving our hands in frenetic flurries, we tense and bend to the merciless handclap. The jack, the roll, the keep-pushing-on.

Nous pénétrons dans le plus long des couloirs, avec un chavirement brusque dans la noirceur à l’envers du neuf à cinq. Des maisons souterraines abritent des mesures à quatre temps et des mesures à huit temps délinquantes. C’est le calme dans les couloirs rythmiques, alors que des centaines d’humains commencent à se débattre d’extase ou de désespoir. Les Enfers se divisent, à la fois en mouvement et immobiles. Des couches translucides entrent en collision, révélant des récits architecturaux qui gravitent lentement à travers la fumée. Des ressorts tendus d’acier mélodiques se cassent et des échantillons vocaux mercenaires conduisent nos corps bien huilés dans une production sans fin. Bougeant nos mains en rafales frénétiques, nous nous crispons et nous plions aux impitoyables applaudissements. La prise, le roulement, le mouvement continuel.


Guy Dallas - Words Like Violence


Guy Dallas - Dagyaldem