From the long dormant landline of Johnnie Regalado:
There’s no shortage of influences when you first crack open the music of Fountain. That isn’t surprising given that half the band members were raised by the kind of dude that had the guts to recently open a record shop in Kelowna, BC. The spiking duo of guitar lines recall Calgary legends Women. The low-toned vocal wash was clearly picked up from a summer of deafening exposure to Copenhagen’s finest noise-punks Iceage. But there’s also an island-life-inspired lightness that separates this band’s twisted tunes.
Assembled as Fountain, they’ve been tight and raucous since their amps first warmed up. This quartet who are usually all smiles and wylin’ out have some loud and lengthy lineage in Victoria. Their debut release demonstrates how a perfectionist approach can really float the tone above its own noise. The dual guitars howl like wild hounds left out in the backyard. The vocals have that same dragging and raspy drawl as a rough morning’s first dialogue. The bass and drum lines are the sleek sweeps that usher the frenetic thrash forward. This 20-minute collection of jams feels responsible for maintaining the momentum of the earth’s constant rotation.
Du numéro de téléphone inactif de Johnnie Regalado: (Traduit par le jappement à la lune de Vincent Rondeau)
Les influences de Fountain sont faciles à reconnaître dès la première écoute, ce qui n’est pas si surprenant quand on sait que la moitié du groupe a été élevée par le genre de gars qui a récemment eu le courage d’ouvrir une boutique de disques à Kelowna, BC. Les guitares angulaires en duo rappellent les légendaires Women de Calgary et les rafales de voix basse laissent supposer un été assourdissant passé à écouter les meilleurs noise-punks de Copenhague, Iceage. Les chansons tordues du groupe se démarquent cependant par une légèreté inspirée par la vie insulaire.
Fountain font du tapage avec précision depuis leur premier souffle, mais le quatuor, charmeur et souriant, est issu d’une lignée longue et bruyante. L’approche perfectionniste du groupe porte fruit sur cette première galette où les mélodies se distinguent sans effort du bruit qui les