From the haunted thickets of Taylor Burgess:
If I dared leave this cassette playing while I stepped off my porch and these ominous drawls trailed me down the street, I’d be scared to see the haunted thickets they would conjure. The first second of opener “Weird Dub” lets you know what this isn’t: Your hazed-out guitar coasting in on the Black Ark. Instead, Pratt slows everything the fuck down, throwing trademark delay over drums and otherworldly sax. “Sherwood Dub” has a cranked-down sample of "Eastside, Westside" mixed with his own percussion and plays more like a Midwestern spirit returning from the Middle East. The second side? Hell, don’t even…Du fourré hanté de Taylor Burgess: (Traduit par Maya Keshav)
Si j’osais laisser passer cette cassette quand j’ai quitté mon porche et ces chantonnements menaçants m’a suivi dans la rue, j’aurais peur de voir le tel fourré qu’ils feraient apparaître. La première seconde de l’ouverture “Weird Dub” te dit ce qu’il n’est pas: ta guitare défoncée planant sur le Black Ark. À la place, Pratt ralentit tout, en lançant le retard caractèristique au-dessus de la batterie et le saxophone éthéré. “Sherwood Dub” a un échantillon diminué de “Eastside, Westside” mélangé avec sa propre percussion, et a l’air plutôt qu’un esprit du Midwest qui retourne du Moyen-Orient. La face B? Ne me demande pas…