From the moodwave of Adam Bradley:
Through a wizened viewmaster lifted from the topsoil, a child gains a glimpse of an austere future, a grey dimension. A moodwave of sparing highs and chasmic lows map out the emotional poles of living and its heavy truths. Recorded on time-known Uher 4400 reel-to-reel and Tascam 424 devices, these gauzy songs could be pulled from a prophesied future of a time long past. F Hood stir mangled guitar with early-Berlin-style synthesis to make a grim but contented face, dark and diamond and unforgiving.
Du flot changeant d’Adam Bradley: (Traduit par les ondes mouvantes de Joannie Pharand)
À travers un View-Master délabré soulevé de terre, un enfant entrevoit un futur austère, une dimension grise. Un flot de hauts modérés et de gouffres sans fin mettent en évidence les oppositions entre les émotions ressenties et leurs pénibles vérités. Enregistrées sur des appareils Uher 440 et Tascam 424, ces chansons vaporeuses pourraient être tirées d’un futur prophétisé dans un temps depuis longtemps révolu. F Hood mélange des guitares mutilées et un synthétiseur qui rappelle le style des débuts de Berlin pour s’exprimer par une grimace sinistre mais satisfaite…sombre, scintillante et impitoyable.