Drainolith_-_Adam_s_Sculpture-web.jpg
At just under nine minutes, this isn’t so much an album as a carefully orchestrated arrangement of lo-fi analogue synth noise divided into five movements. The work was originally conceived to accompany an interactive installation piece called Infinite Space Kaleidoscope by Montreal artist Adam Brown. Adam’s Sculpture is the skeletal remains of an entropic technocracy, and Alexander Moskos performs the autopsy, exposing the arrhythmic conditions of society’s mechanical heart. A great fascination and respect seems to be put into the autonomy of manufactured sounds, chronicling the voyage of waveforms through the labyrinthine structures of a space-age metropolis. The modular and the minimal are the dominant strategies applied here, but Moskos tosses in enough spiraling chaos and icy jabs, reminiscent of the cold spinal drips of an acid trip gone wrong, to keep things unexpected and suspenseful
Frôlant la barre des neuf minutes, Adam's Sculpture n'est pas tant un album en bonne et due forme, mais plutôt un arrangement minutieux de synthé analogue noise lo-fi. Décliné en cinq parties, il fut initialement créé pour accompagner une installation interactive baptisée Infinite Space Kaleidoscope par l'artiste montréalais Adam Brown. Carcasse squelettique d'une technocratie anthropique, la sculpture de Brown subit une autopsie aux mains d'Alexander Moskos, exposant au grand jour l'arythmie cardiaque dont est atteint le cœur mécanique de la société. Ce qui en résulte témoigne d'un respect et d'une fascination pour l'autonomie des sons manufacturés, relatant le voyage de formes d'ondes à travers les structures labyrinthiques d'une métropole de l'ère spatiale. Le modulaire et le minimal sont au premier plan, ce qui n’empêche pas Moskos de ponctuer le tout de touches chaotiques et de jabs bien placés, telles des gouttes de sueur dégoulinantes, conséquence d’un trip d’acide qui finit mal, question de garder ça excitant

Drainolith - Part One

Drainolith - Part Three