Weird_Canada-Crosss-Obsidian_Spectre

“Look now, it’s past twelve. The witching hour is nigh. Use the evil eye.” Left-handed guitarist Andy March leads this disc into the chalked-up garage for a solemn ritual to open portals between two worlds: sludge doom and punk giddiness. Once invoked, the obsidian spectre is both punishing and playful, teaching tricks and reminding us of the golden fight. The stripped-down trio Crosss play along, bouncing reverb-drenched licks off the walls to make their mantra-verse-mantra songs pop. But when the 20-minute B-side “Will-o’-The-Wisp” hits, there’s no structure in sight. It’s like you’ve gotten lost in the dark, psychically gripping for any familiar sensation, eventually relieved to encounter mysterious light.

"Regarde, il est minuit passé. L’heure des sorcières approche. Utilise le mauvais œil." Le guitariste gaucher Andy March mène cet album dans le garage au pentacle de craie pour un rituel solennel afin d’ouvrir les portails entre deux mondes : le sludge doom et le punk vertigineux. Une fois invoqué, le spectre de l’obsidienne s’avère à la fois cruel et ludique, nous enseigne des tours tout en nous rappelant la bataille flavescente. Le trio minimaliste Crosss envoie rebondir contre les murs ses riffs noyés d’écho pour que surgissent leurs chansons mantra-refrain-mantra. Or quand s’abat "Will-o’-The-Wisp", la face B de 20 minutes, il n’y a plus de structure à l’horizon. Perdu dans les ténèbres, à tenter de vous accrocher mentalement à quelque sensation familière, vous serez enfin libéré au moment de pénétrer la lumière mystérieuse.

Crosss - Smoke

Crosss - Witching Hour