From the first cut of Jesse Locke:
The crater-sized hole left by Chris Reimer’s passing continues to be felt by everyone who knew, loved or listened. As the not-so-secret weapon behind Women’s spidery guitarmonies, he inspired a new generation of golden Calgarians and sprinkled magic dust throughout the subterrain. However, Chris was also an accomplished experimentalist, as heard on cuts like “Woodbine” from Women’s self-titled debut and an iridescent solo set captured live at Weeds Café. A similar soundworld can be found within this cassette, originally commissioned by Chad VanGaalen and now lovingly bundled with Chris’s words and art. From the six-string melancholia of “Trees Die In Switzerland” and “Small Piece For Guitar” to the white noise fuzz-bath of “Stuck/Rvrs/Talentless Hack” and ominous orchestrations of “Overweight Motorcycle Cops” there’s a sonic cornucopia here. Yet it’s the extended pieces that truly linger, whether explored via La Monte Youngian sundaze in “Truck Middle (digital 1)”, sighing strings and sparse pianos peppered throughout the 10 minutes of “Truck Part One”, or “Finnish Song (2)” trembling like wind chimes in a snowglobe full of hiss. All proceeds benefit the Chris Reimer Legacy Fund, but the real gift of The Chad Tape is its guided tour through another side of a boundless imagination. Purchase here.Du premier jet de Jesse Locke: (Traduit par le larsen de Maya Keshav)
L’énorme trou créé par le décès de Chris Reimer continue d’être perçu par tout le monde qui l’a connu, aimé, ou écouté. En tant que l’arme pas-si-secrète derrière les guitarmonies minces de Women, il a inspiré une nouvelle génération des Calgariens dorés, et il a saupoudré la totalité de l’avant-garde de son magie. En plus, Chris était un expérimentateur doué, comme on voit avec les tels morceaux que “Woodbine” sur le premier album éponyme de Women, et un concert solo irisé enregistré en live au Weeds Café. Un paysage sonore semblable se trouve dans cette cassette, la création de laquelle était commandée initialement Chad VanGaalen, et qui est maintenant empaqueter soigneusement avec les mots et l’art de Chris. Depuis la mélancolie guitare de “Trees Die In Switzerland” et “Small Piece For Guitar” jusqu’au larsen flamme-flou de “Stuck/Rvrs/Talentless Hack” et les orchestrations sinistres de “Overweight Motorcycle Cops” il y a une cornd d’abondance ici. Mais ce sont les morceaux prolongés qui restent vraiment dans la tête, soit qu’ils sont explorés via l’ensoleillement de La Monte Youngian dans “Truck Middle (digital 1)”, les cordes grognantes et les pianos rares qui tachettent les dix minutes de “Truck Part One”, ou “Finnish Song (2)” qui tremble comme un carillon dans une boule à neige rempli de larsen. Tous les profits seront remis au Chris Reimer Legacy Fund, mais le vrai don de The Chad Tape est son voyage guidé à l’autre côté d’une imagination sans limites. Achetez-le ici.