From the bouncy castle of Max Mohenu:
The In Kind // Amends 12” showcases a much more layered sound for Braids, as they explore upbeat electronics and rich textures, pushing the atmospheric boundaries into an exciting new direction. Raphaelle Standell-Preston’s poised vocals gracefully evolve into shimmering echoes, riding the subtle percussion into a realm of floating ambient pop on “Near Enough”. Pushing the vocals through lush drones, the drums sweep in and out of the haze of the impending “Amends”, a wistful downtempo song that finds the trio caught in an electronic bouncy castle, as the hypnotic glitches leave you caught somewhere between dance and deep slumber. The grand finale, “A Dawn In Me”, is a pillar of mesmerizing white noise that soothes the subconscious and leaves you wondering what other gems lie in wait of their forthcoming LP, Flourish//Perish. Only time will tell.
Du château gonflable Max Mohenu: (Traduit par la danse somnambule d’Andréanne Dion)
Sur In Kind // Amends, le son de Braids se révèle beaucoup plus riche et explore des univers électroniques entraînants et des textures opulentes qui repoussent les frontières atmosphériques vers un nouvel horizon fascinant. Sur « Near Enough », la voix posée de Raphaelle Standell-Preston se mue gracieusement en des échos chatoyants et attire les percussions délicates vers un royaume de pop ambiante en suspension. Menant les chants à travers des drones luxuriants, la batterie va et vient dans le brouillard de la menaçante « Amends », un morceau méditatif au tempo lent où le trio se retrouve coincé dans un château gonflable électronique, alors que les micro-sons hypnotiques vous laissent quelque part entre le plancher de danse et le sommeil profond. L’apothéose, « A Dawn In Me », est un blizzard sonore envoûtant qui apaise le subconscient et vous laisse rêver aux autres bijoux qui vous attendent sur Flourish/Perish, leur prochain album. Seul l'avenir nous le dira.