From the graveyard haunts of Matthew Lazenby:
This is Mongrel Zine’s second release, and it’s a belter. The split 7 incher showcases two new tunes from Montreal greaser legend Bloodshot Bill and Vancouver Island’s psych-pop garage dweller Richard Catwrangleur. “In the Graveyard” gives you exactly what you want and have come to expect from Bloodshot Bill: lo-fi rockabilly with guttural howls and grunts, twisted guitar work, and caveman rhythms. Thematically, the song is straight out of a B-horror flick, and quite rightly so for an All Hallows’ Eve release. Catwrangleur’s “Little Witch” is a jangly and melodic blast of garage pop; after 3 minutes, you’re left clambering for more. The song was lifted from his 2010 album, House of the Spirit Wrestler, a limited edition cassette-only release that I’m now making it a mission to track down.
De la hantise de cimetière de Matthew Lazenby: (Traduit du Goo Goo Muck de Catherine Debard)
C’est la deuxième sortie de Mongrel Zine et c’est admirable. Le 7 pouces présente deux nouveaux tubes de la légende du “Blouson noir Montréalais” Bloodshot Bill et du résidant permanant du garage psychédélique-pop de l’île de Vancouver Richard Catwrangleur. “In the Graveyard” nous donne exactement ce qu’on veut et s’attend de Bloodshot Bill : du rockabilly lo-fi avec des cris et grognements gutturaux, un jeu de guitare tortillé et des rhythmes d’homme de caverne. Thématiquement, la chanson sort directement d’un film Série B d’horreur, c’est parfait pour cette sortie d’All Hallows Eve (c’est l’origine du mot Halloween AKA “La veillée de tous les Saints” AKA la journée des revenants (merci wiki)). “Little Witch” de Catwrangleur est une explosion mélodique jangle-pop-garage; après trois minutes, vous êtes laissé sur votre faim, en quête de plus. La chanson est tirée de son album de 2010 House of the Spirit Wrestler, sorti en cassette uniquement en édition limitée. Je suis maintenant sur les traces de cette cassette, c’est ma mission.