From the frenzied mania of Matthew Swan:
Sometime in early 2013, Calgary eccentric and ex-Bikeland experimenteur Clarke Mcleod vanished from rodeo town. While details of his absence stay mysterious (evidence of a highly creative Montreal pilgrimage emerged), the results are manifest. Not only has a new project (Ashley Soft) surfaced, but also a completed EP, written and recorded in a month-long frenzy of manic, musical construction. Showcasing his finest work to date, Take Heart/Give Heart trades in Bikeland’s buzzsaw guitar shrieks (don’t worry they still make cameos) for infectious Malkmus-like jangle-hooks, Silkworm-esque charm, and bucket loads of contemporary quirk. Released via Devin ‘Bitter Fictions’ Friesen’s label Shaking Box Music, Take Heart/Give Heart once again proves that natural gas ain’t the only thing coming outta the Alberta underground.De la manie frénétique de Matthew Swan: (Traduit par Jessica Grenier)
À un moment donné au début de l’année 2013, l’excentrique calgarien et ex-expérimentateur de Bikeland, Clarke Mcleod, a disparu de la ville du rodéo. Bien que cette absence demeure mystérieuse (des détails prouvant une espèce de pèlerinage hautement créatif vers Montréal ont fait surface), les résultats sont manifestes. Non seulement un nouveau projet (Ashley Soft) est apparu, mais un nouveau EP complet également, écrit et enregistré en un mois frénétique de folle construction musicale. Constituant son meilleur travail jusqu’à maintenant, Take Heart/Give Heart remplace les cris de scie mécanique des guitares (n’ayez crainte, elles font tout de même des caméos) par des accroches contagieuses à la Malkmus, un charme rappelant Silkworm et une tonne d’excentricité contemporaine. Lancé par le label Shaking Box Music de Devin « Bitter Fictions » Friesen, Take Heart/Give Heart prouve une fois de plus que le gaz naturel n’est pas la seule chose pouvant être puisée dans le sous-sol albertain.