From the supercharged particle of Jessica Faulds:
Wedding hip-pop beats to the screams of mortally wounded modems, itsagamble! is the arbiter of an arranged marriage ("Do you, fried circuit board, take this fat beat...?") that has blossomed into love. Leaving behind flora and fauna, Rob Ross chronicles the mating rituals of robots: the tentative caress of electrons across a breadboard, melodrama chopped then screwed to a wall of electromagnetic interference ("Baby Maker"), and slow jamming ("Fox") that builds breakbeats out of sex-chimes, all glazed in Kraftwerkian synth flavours. Which House? hops valences quicker than a supercharged particle but keeps it somewhere within the sphere drum'n'bass'n'saw wave'n'laser'n'I could go on... Tin foil chewers, bite down on this.Des particules super charges de Jessica Faulds: (Traduit par Odile Leclerc)
Du hip-pop de mariage bat au son des cris d’un modem mortellement blessé, c’est risqué! est l’arbitre d’un mariage arrangé (prenez- vous, clavier court-circuité, ce rythme gras pour…?) qui s’est épanouit vers l’amour. Laissant derrière la flore et la faune, Rob Ross fait les chroniques les rituels d’accouplement des robots : la caresse hésitante des électrons à travers une platine d’expérimentations, de la mélodrama coupée puis vissée à un mur d’interférence électromagnétique (Baby Maker), et le lent jammage (‘’Fox’’) qui bâtit des breakbeats à partir de carillons de sex, le tout givré de saveurs de synth kraftwerkienne. Which House? Saute les valences plus vite qu’une particule surchargée mais le garde quelque part dans la sphère ‘’batterie et basse et onde de scie et laser et l’’ pourrait continuer…mâcheurs de Tin Foil, mordez sur ça.