Another brilliance piece of post-existence garage-punk from Lethbridge, Alberta, released on the soon-to-be-legendary Mammoth Cave Recordings. label. The Moby Dicks' debute CDR is liquor-store garage-punk-revival filtered through ashtrays and pissy stair-wells; it's puzzling, adventurous and full of Paul's weirdly flavored recording MSG. Who is Paul? On top of being the leading member of now-defunct Endangered Ape and producer for about-to-blow-up The Myelin Sheaths, Paul is the cold glue keeping Lethbridge a veritable force in Canada's what-the-hell-is-this? landscape. Paul's recording techniques are paramount in separating The Moby Dicks' debut form derivative garage-punk. Through the Mammoth Cave studios the songs transcend their late-60s roots and firmly entrench themselves in the whirlwind of hell that is the modern Terminal Boredom palette. Buy the CDR before it's extinct.
The Moby Dicks - Always Be Around
Un autre morceau brillant de garage-punk post-existence de Lethbridge, Alberta, enregistré sur le bientôt-légendaire label Mammoth Cave Recordings.. Le début CD-Rom de Moby Dicks est dépanneur-style reprise-de-garage-punk filtré par les cendriers et les cages d’escalier sentantes comme pipi; c’est déconcertant, aventureux, et rempli du GMS d’enregistrement bizarrement aromatisé de Paul. Qui est Paul? En plus d’être le chanteur principal du maintenant-obsolète Endangered Ape et le producteur du bientôt-célébrité The Myelin Sheaths, Paul est la colle froide qui maintient Lethbridge comme une force véritable sur le paysage euhhh-c’est-quoi-ça? du Canada. Les technicités d’enregistrement de Paul sont d’une importance capitale pour séparer le début de The Moby Dicks d’autre garage-punk peu original. Avec les studios de Mammoth Cave les chansons dépassent leur racines des années 60 et s’établissent avec fermeté dans le tourbillon d’enfer qui est la palette moderne de Terminal Boredom. Achète le CD-Rom avant qu’il soit éteint.
The Moby Dicks - Always Be Around