Take two talented women in the experimental foray. Give them a side of C30. If you're lucky you'll end up with something close to Henge; two sides of atypically-driven drone. Anju Singh (of AHNA) delivers a quarter-hour piece of violin static that patiently builds into multi-feedback noise-scapes; effectively rendering the previous 14 minutes of your existence into a zone of bewilderment. On the flip we have Knell, an interesting side project of Mint Records recording artist Kellarissa, venturing deep within the rarely charted territory of vocal looping. This is not classical choral material; her voice is quickly fractured into subliminal jet-streams of ambience whose minute being coalesces within various meditative drone-states. Both sides of Henge have the same weird attention-sucking immediacy despite being unassuming and "mellow." Another brilliant addition to the ever-growing Isolated Now Waves catalog.
Prenez deux femmes talentueuses dans le raid expérimental. Donnez-leur un morceau de C30. Si vous êtes chanceux, vous allez finir avec quelque chose près de Henge; deux côtés d’un drone atypiquement passioné*. Anju Singh (de AHNA) livre une pièce de violon statique d’un quart-d’heure qui se contruit patiemment en une hampe de bruit à plusieurs réactions*; rendant effectivement les précédentes 14 minutes de votre existence en une zone d’ahurissement. D’un autre côté, nous avons Knell, un intéressant projet en parallèle de Mint Records enregistrant l’artiste Kellarissa, s’aventurant profondément dans les territoires rarement explorés des boucles de chants. Ce n’est pas du matériel de chorale classique; sa voix est rapidement fracturée en jets subliminaux d’atmosphère duquel l’instant présent se fond parmi les états de drones méditatifs variés. Les deux côtés de Henge ont l’étrange urgence similaire qui attire l’attention malgré qu’ils soient modestes et ‘’mélodieux’’. Une autre addition brillante pour le toujours grandissant catalogue Isolated Now Waves.