Aaron Levin
There is a gravity lens in Vancouver, bending all things no-wave in a peculiar, time-lapsed direction; each interpreting this re-emerging scene in their own unique way. Fortress is no exception; vocalists Spencer and Kelly take turns dictating and professing as barrages of angular guitar patterns hold their onslaught together. The effect is hypnotic and you'll hastily submit to their disjointed alter. It's the kind of art-punk that real satanists jam while slaughtering goats. Or, if you're like me, it's the kind of art-punk you jam while playing Magic the Gathering. Either way, Fortress is definitely at the focal point of Vancouver's no-wave gravity-well and will soon join the ranks of Vancouver art-punk giants from the past (UJ3RK5, Tunnel Canary, Emily, Warsaw, Popular Front, etc.) and present (Shearing Pinx, Sex Negatives, Stamina Mantis, etc.), making claim to every adjective.
Aaron Levin
Il y a une gravity lens à Vancouver, qui courbe tout ce qui est sans-wave en direction bizarre d’un temps écoulé; chacun interprète cette scène renaissante à sa propre façon. Fortress ne fait pas d’exception; les chanteurs Spencer et Kelly font dicter et déclarer chacun sont tour pendant que les déluges de motifs angulaires de guitare font l’attaque ensemble. L’effet est hypnotique et tu te rendras rapidement à leur transformation décousue. C’est le genre d’art punk que les vrais satanistes jouent en massacrant les chèvres. Ou, si t’es comme moi, c’est le genre d’art punk que tu joues en jouant à Magic : l’assemblée. Quoi qu’il en soit, Fortress se trouve certainement au point de mire du gravity-well sans-wave de Vancouver, et se joindra bientôt aux rangs des géants d’art punk de Vancouver du passé (UJ3RK5, Tunnel Canary, Emily, Warsaw, Popular Front, etc.) et du présent (Shearing Pinx, Sex Negatives, Stamina Mantis, etc.), en méritant chaque adjectif.