From the Odyssian proportions of David Steinberg:
Bursting into existence from the inscrutable mind/body syzygy of Thomas Wharton comes The Logogryph, a fictional work containing dozens of vistas and histories, marginalia and miscellanea, curiosities, obscurities, and impossibilities. It is a book of ideas, a book of metaphors, a book of questions. What is the origin of paper? What about Atlantean literature? What if you fell out of a novel? It is a Canadian book of stories, describing Stand By Me-framed digs in Jasper pizza joints circa 1981 complete with lame Terry Fox slams, else-referential culturial Canadiana, and Mexican excavations of Odyssian proportions. It is a collection of accumulated lacunae, a Borgesian beastiary, a labyrinth of Lynchian puzzles and problems, some unsolved, others unsolvable. The singular unifying light amidst this beautiful confusion is the common theme suggested by the subtitle, "a Bibliography of Imaginary Books." A mystery wrapped in a riddle wrapped in a dust jacket wrapped in a sleeve, we would be remiss if we didn't take a moment to appreciate the physical splendor of The Logogryph. As always, Gaspereau Press has taken pains to make the reading experience a physical and aesthetic pleasure: the creamy textured paper, letterpress dust jacket, and sleeve will have you cozying up to this book after lights-out. Grip, read, and be read.Des proportions d’odyssée de David Steinberg: (Traduit par Odile Leclerc)
Explosant dans l’existence de l’inscrutable esprit/corps de la syzygie de Thomas Wharton vient The Logogryph, une œuvre de fiction contenant des douzaines de vues et histoires, marginalie et diversité, de curiosités, d’obscurités et d’impossibilités. C’est un livre d’idées, un livre de métaphores, un livre de questions. Quel est l’origine du papier? Et que dire de la littérature Atlantaine? Et si vous tombiez d’un roman? C’est un livre d’histoire canadien, décrivant les fouilles de Stand By Me-framed dans des joints de pizza de Jasper à l’entour de 1981 de proportions complètement Odysséennes. C’est une collection de lacunes accumulées, un bestiaire Borgésien, un labyrinthe de casse-têtes et de problèmes Lynchien, certains non résolus, d’autres insolubles. L’unique lumière unifiante parmi cette magnifique confusion est le thème commun suggéré par le sous-titre, ‘’une Bibliographie des Livres Imaginaires.’’ Gaspereau Press en a bavé pour faire l’expérience de lecture un plaisir physique et esthétique: la texture crémeuse du papier, une jaquette de livre typographiée et une gaine qui va vous acclimater à ce livre après la fermeture des lumières. Saisissez, lisez, et soyez lu.