From the midnight backwood highway of Dylan T. Green:
A compulsive gambler. Jealous lovers. An estranged brother leaving the army to join the priesthood. In Music for Uninvited Guests Misha Bower examines what keeps us together and what forces us apart. Love? Fear? Obligation? Missteps or sabotage. A cast of guarded characters surveying the barriers they’ve created, but never fully understanding why these barriers are created in the first place. Preventing the trespassing of the bad, but also the good. Photo-realistic renderings of lives at impasse and the unclear way forward. This is a late-night drive that hits all red lights, but we’re in no hurry and there’s no specific destination in mind. Roll the windows down and ease off the brake. Breathe.
De l'autoroute rurale de minuit de Dylan T. Green: (Traduit par Vincent Rondeau)
Un joueur compulsif. Des amants jaloux. Un frère éloigné de sa famille qui quitte l’armée pour devenir prêtre. Dans « Music for Uninvited Guests », Misha Bower se penche sur ce qui nous unit et ce qui nous sépare. L’amour? La peur? Le devoir? Les faux pas ou le sabotage? Un ensemble de personnages qui gardent les barrières qu’ils ont eux-mêmes érigées autour d’eux, sans jamais vraiment comprendre pourquoi. Des barrières qui empêchent l’intrusion du mauvais, mais également du bon. Un portrait photographique d’une multitude de vies dans l’impasse et de tentatives confuses d’en sortir. C’est une promenade de minuit qui tombe sur tous les feux rouges, mais rien ne presse et vous n’avez pas de but précis. Ouvrez les fenêtres de la voiture, accélérez doucement et respirez.