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We often have the sensation of feeling as though we did not actually do something. Our memory recalls a person that is apparently ourselves, the facts we have more or less converge on it being us but nevertheless it feels as though it was a different person altogether. I couldn’t have done that?

Dean Garlick poses this question in Chloes. A Montreal bank clerk, Chloe Fortin is forced to experience herself in the present, while grasping what it is to be connected to your former self. With the arrival of a parakeet and the departure of a person, Chloe moves from past to present reconciling what it means to be oneself in flux. Accompanied by illustrations by Nicole Legault, Garlick weaves the narrative of an individual understanding the nature of the self as fractured but connected through the continuation of one’s body.

On a souvent le sentiment d’avoir fait quelque chose sans pourtant l’avoir faite. Une personne qui est supposément nous-même nous revient en mémoire, avec les faits de la chose qui convergent et démontrent qu’il s’agit bien de nous et pourtant, quelque chose indique que c’était quelqu’un d’autre. J’ai pas vraiment fait ça, moi?

Dean Garlick pose cette question dans Chloes. Commis dans une banque montréalaise, Chloe Fortin est confrontée à son soi présent tout en essayant de comprendre ce que c’est d’être connecté avec la personne qu’elle était auparavant. Avec l’arrivée d’une perruche et le départ d’une personne, Chloé passe du passé au présent, conciliant ce que ça signifie d’être soi-même dans un même flux. Agrémenté des illustrations de Nicole Legault, Garlick tisse le récit d’une compréhension individuelle de la nature du soi fracturée, mais connectée à travers la continuation corporelle.

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