From the nostalgic words of Aaron Levin:
Is it OK to call this pop? The sound is not pop. The approach is probably not either. But there are melodies and rhythms and (possibly) vocals hidden within the streams of prepared piano, coloured noise, and delayed guitar. It's another bend in a flow of records straddling the line between ambient soundscapes and subtle pop; a movement started by Arthur Russell. For a cassette with 18 tracks of experimental excursions, the album provides a more than enjoyable listening experience; you will travel with Headaches through ambient pastures as the roaring hills of processed sound permeate your auricular life-space. And some of it's catchy! It's important to note that the j-card states: PS - It's real.
Des mots nostalgiques d’Aaron Levin:
Ça va de l’appeler pop? Le son, c’est pas de pop. L’approche, probablement non plus. Mais il y a des mélodies et des rythmes et (peut-être) des chants qui sont cachés sous les flots de piano tout prêt, le boucan coloré et la guitare différée. C’est une autre coude dans un écoulement des enregistrements qui se trouvent entre les paysages sonores d’ambiance et le pop subtil; un mouvement qu’Arthur Russell a commencé. En tant qu’une cassette avec 18 morceaux d’escapades experimentales, l’album fournit plus qu’une écoute agréable; tu vas voyager avec Headaches à travers les pâtures d’ambiances pendant que les collines rugissantes de son industriel imprègnent ton espace de vie auriculaire. Et parfois c’est entraînant! Il est important de remarquer ce qu’il est ecrit sur la couverture: PS— c’est réel.