From the nostalgic words of Aaron Levin:
Halifax has this propensity to insert pop into everything it produces. Maybe it's because the musical land-scape is like a giant venn-diagram with every genre-cloud fornicating until the only thing left is post-frat-orgy-remorse. Who cares? At the end of the day you end up with boundary pushing music that is incredibly accessible. York Redoubt's debut cassette, Cheap Funerals, takes the insane time-changes and chord progressions often seen in arithmetic-rock and calculates its anti-derivative (with respect to time) to produce math-pop; it's weird, it's changing, it's catchy. There are red-line vocals, noise freak-outs, songs that sound like pre-Sook-Yin-The-Wedge, panned-guitars, and more! And they've fit it all on a four-song cassette. Bravo!
Des mots nostalgiques d’Aaron Levin:
Halifax a cette tendance naturelle à insérer du pop dans tout ce qu’elle produit. Peut-être est-ce parce que le paysage musical est comme un diagramme de Venn géant avec chaque genre-nuage* forniquant jusqu’à que la seule chose restante soit des remords post orgie de fraternité. À qui ça importe? À la fin de la journée vous finissez avec de la musique qui repousse les limites et qui est incroyablement accessible. La cassette des débuts de York Redoubt, Cheap Funerals, prend les changements d’heure déments et les progressions d’accords souvent vus dans le rock arithmétique et calcule son anti-dérivée (en respect au temps) pour produire une math pop; c’est étrange, c’est changeant, c’est attirant. Il y a des chants à leur limite, des paniques de bruit, des chansons come pre-Sook-Yin-The-Wedge, des guitares qui fonctionnent et encore plus! Et ils l’ont tout fait entrer sur une cassette de quatre chansons. Bravo!