From the nostalgic words of Aaron Levin:
It's precious that a folk record can prove to be most metal recording I've heard. My problem with metal is that I went to a Christian Junior-High school and spent a year in the library devouring books on the occult. I want metal to bring me back to the musty ambience of the library I spent so many lunch-breaks. Which means I don't care how many pentagrams and crude logos you draw on your record; unless you bring the bog-drenched, harrowing mysticism of Wyrd Visions' stripped guitar, double-tracked Swedish vocals, and breathless, frozen air: you have nothing. So, for all you aspiring metal-heads out there: take your cues from this minimal folk departure that will surely solidify Satan's reign and bring victory to the Whore of Babylon. It also helps that he does a Mayhem cover and has Castlemusic sing with him.
Des mots nostalgiques d’Aaron Levin:
Il est précieux qu’un enregistrement de folk peut se montrer être l’enregistrement le plus métal que j’ai entendu. Mon problème avec le métal est que je suis allé à une école secondaire chrétienne et j’ai passé un an dans la bibliothèque à dévorer des livres sur l’occulte. Je veux que le métal me ramène dans l’ambiance à l’odeur de vieux de la bibliothèque dans laquelle j’ai passé tant de pauses-déjeuner. Ce qui veut dire que me fiche de combien de pentagrammes, de logos vulgaires vous dessinez sur votre enregistrement; à moins que vous apportiez le poignant mysticisme marécageux de la guitare rayée de Wyrd Vision, les chants suédois à deux pistes et l’air gelé irrespirable; vous n’avez rien. Alors, pour tous les aspirants métalleux du monde, prenez exemple de ce minime départ de folk qui va sûrement solidifier le règne de Satan et apporter la victoire à la Prostitué de Babylone. Cela aide aussi qu’il fait une couverture destructrice et il fait chanter Castlemusic avec lui.