From the disaffected wash of Adam Bradley:
Moon by Moon, a morsel from Winnipeg's Dub Ditch Picnic. Springs twanging out from clocks to clang oil drums. Signature Krautrock drum/drone bass palpitates evenly like the wheels of a train over rusty Halifax rail. A slacker style delivery from all three vocalists across all songs colour them with a disaffected wash, though the musicianship is sharp and able. "Dented In The Bag" keeps it Kraut, but breaks down into early '90s alternative guitar dregs readily. Effects compound and swirl in the vial, but at no point spill the meniscus. Pastoral flute hovers atop the otherwise dire closer, "Bliss", and reversed vocals make an appearance elsewhere, though neither instance feels out of place or overdone. Every element feels effortlessly necessary.
De la désaffection délavée d’Adam Bradley: (Traduit par le fût métallique de Stéphanie Trottier)
Moon par Moon, un morceau de Dub Ditch Picnic de Winnipeg. Des ressorts qui jaillissent des horloges au fracas de tonneaux d’acier. Un drone basse et batterie typique du Krautrock palpite d’un mouvement régulier telles les roues d’un train sur les rails rouillées d’Halifax. Les trois chanteurs aux voix blasées teintent les pièces de leur désaffection délavée, mais jouent de leurs instruments avec vivacité et maîtrise. "Dented In The Bag" sonne bien Kraut, mais se désagrège aussitôt en sédiments de guitares alternatives du début des années 90. Dans l’éprouvette, les effets tournoient et s’entremêlent sans jamais dépasser le niveau du ménisque. Tous les éléments se combinent sans effort. La flûte pastorale oscille par-dessus la funeste "Bliss" et des voix inversées font plus tard leur apparition, mais rien de tout cela ne semble hors propos ni trop excessif.